
- Táto udalosť sa už uskutočnila.
108 Ako na digitálne vzdelávanie?

Digitálne technológie budú súvisieť so všetkými oblasťami nášho pracovného a osobného života. Mladým ľuďom by sme mali umožniť rozvíjať svoje digitálne zručnosti tak, aby technológie používali s ľahkosťou, zodpovedne a kriticky a aby s ich pomocou radi tvorili. Vyžaduje si to zmenu obsahu vzdelávania a nášho prístupu k nemu, skvalitnenie prípravy a podpory pedagógov a pedagogičiek. Pozývame vás na premiéru epizódy podcastu Rozhovory Choices, v ktorej Ivan Ježík diskutuje s Janom Horváthom o tom, ako lepšie chápať, správne pripraviť a dobre robiť digitálne vzdelávanie na školách.
Video záznam z rozhovoru nájdete na YouTube, zvukový záznam je dostupný v podcaste linktr.ee/rozhovorychoices. Projekt podporuje Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis. Ďakujeme.
S Janom Horváthom sme hľadali odpovede na otázky:
- Ako sa mení náš pohľad na digitálne vzdelávanie
- Prečo nemusia byť stredné školy továrňami na informatikov
- Ktorými aktivitami sa žiaci naučia technológie správne používať
- Pre koho je dobré vedieť tvoriť digitálny obsah
- Ako naučiť študentov pristupovať k technológiám zodpovedne a kriticky
- Či je ťažké zladiť školské osnovy so štátnym vzdelávacím programom
- Ako kvalitne a dostupne poskytnúť podporu učiteľom a učiteľkám
- Komu a ako pomáha program Informatika 2.0. a ako funguje
- Prečo Jano už nepracuje pre firmy a čo mu dala skúsenosť v Teach for Slovakia
Jano Horváth študoval informatiku na The University of Edinburgh informatiku a popri tom pôsobil v rôznych IT spoločnostiach od start-upov až po korporácie. V rámci programu Teach for Slovakia učil na základnej škole v prostredí sociálne znevýhodnených detí, ale aj na sídliskovej strednej odbornej škole v hlavnom meste. Je spoluzakladateľom projektu Informatika 2.0, ktorý pomáha reformovať digitálne vzdelávanie na Slovensku na základných školách. Aktuálne je pri zrode osnov digitálneho vzdelávania na vznikajúcom Lýceu C.S. Lewisa.