Kyberšikana: Ako spravíme školy bezpečnejšími?

Kyberšikana každodenne ovplyvňuje životy tisícov mladých ľudí. Aké jej formy zažívajú a koľkí sú jej obeťami? Zvládneme ju? Vieme jej predchádzať? S Petrom Lengyelom, odborníkom na prevenciu násilia a autorom vzdelávacích programov pre školy, sa rozprávame o aktuálnej situácii a niektorých zisteniach kvalitatívneho prieskumu Kyberšikana na stredných školách, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky spolu s partnermi Slovak Telekom a Accenture.
Peter Lengyel

Kyberšikana: Ako spravíme školy bezpečnejšími?

Kyberšikana každodenne ovplyvňuje životy tisícov mladých ľudí. Aké jej formy zažívajú a koľkí sú jej obeťami? Zvládneme ju? Vieme jej predchádzať? S Petrom Lengyelom, odborníkom na prevenciu násilia a autorom vzdelávacích programov pre školy, sa rozprávame o aktuálnej situácii a niektorých zisteniach kvalitatívneho prieskumu Kyberšikana na stredných školách, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky spolu s partnermi Slovak Telekom a Accenture.
"Pri šikane si našu pozornosť vyžadujú obe strany: dieťa, ktoré bolo šikanované, aj to, ktoré ubližovalo – jedno potrebuje podporu, druhé snahu porozumieť, prečo tak konalo."

Počúvaj na svojej obľúbenej platforme

V rozhovore sa dozvieš

Kyberšikana každodenne ovplyvňuje životy tisícov mladých ľudí. Aké jej formy zažívajú a koľkí sú jej obeťami? Zvládneme ju? Vieme jej predchádzať? S Petrom Lengyelom, odborníkom na prevenciu násilia a autorom vzdelávacích programov pre školy, sa rozprávame o aktuálnej situácii a niektorých zisteniach kvalitatívneho prieskumu Kyberšikana na stredných školách, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky spolu s partnermi Slovak Telekom a Accenture

  • Prečo sa už nedá striktne oddeľovať reálne a virtuálne prostredie?
  •  Ktoré formy kyberšikany sú v súčasnosti najčastejšie?
  •  Aké dlhodobé následky môžu mať šikana a kyberšikana?
  •  Na koho sa obete najčastejšie obracajú s prosbou o pomoc?
  •  Prečo je dôležité prepájať zážitky dieťaťa zo školy a domova?
  •  Čo si myslí o aplikácii Nenech to být, ktorá funguje v Českej republike?
  •  Ako máme reagovať na jednorazový prejav agresivity medzi žiakmi?
  •  Čo robiť pre to, aby sa študenti v škole cítili bezpečne a podporovane?

Kto je Peter Lengyel?

Peter bol prvým školským sociálnym pracovníkom v SR na štátnej základnej škole. V regionálnom školstve zotrval do roku 2016. Popri tom vyučoval predmet sociálna práca v školách na VŠ sv. Alžbety a Trnavskej univerzite, pôsobil tiež ako regionálny redaktor v printovom periodiku. Od roku 2016 realizuje v spoločnosti EDUSMILE s.r.o. cestovateľské vzdelávacie programy pre žiakov, venuje sa vzdelávaniu učiteľov a prevencii šikanovania, kyberšikany a syndrómu CAN. Pôsobil tiež ako koordinátor ochrany detí pred násilím. V súčasnosti pokračuje vo vzdelávacích a preventívnych aktivitách. Je členom niekoľkých expertných skupín v oblastí sociálnych vecí a školstva.

Podobné epizódy

Voices, n.o.
Gen. Viesta 6
911 01 Trenčín
IBAN: SK65 0200 0000 0024 1744 6357
IČO: 37925156
DIČ: 2022545327
Zásady ochrany osobných údajovZásady používania súborov cookie
Rozhovory Choices pripravujeme vďaka Nadačnému fondu Telekom pri Nadácii Pontis už od roku 2013. Nájdeš nás na: