
- Táto udalosť sa už uskutočnila.
93 Kultúrny kód a terapia značiek

Popri fyzickom svete vecí existuje svet významov a kultúrnych kódov. Je zložitý, fascinujúci a dôležitý. Veď práve kultúrny význam – význam, ktorý pripisujeme veciam, životu, vzťahom, vnímaniu seba aj iných – to je to, čo robí spoločnosť spoločnosťou.
Naša predstava o tom, čo je dobro a čo zlo, vzniká v prostredí kultúry a v nej sa aj rozširuje. Naša predstava o tom, čo je každodenné (pracovná rutina), čo je posvätné (právo detí na šťastné detstvo), čo má vyššiu a čo nižšiu cenu (život / chlieb), to všetko je kultúrne. To, že všetky veci dnes nejako vnímame, je dané kultúrou, a rovnako je ňou dané aj to, že zajtra ich budeme vnímať inak. Prečo dávame všetkému význam? Ako význam vzniká? Ako sa reprodukuje? Ako môžu značky pre svoju komunikáciu a marketing prakticky využívať skúmanie významového sveta, v ktorom sú ukotvené? Uvedomujú si značky túto príležitosť? Ako súvisí získavanie pozornosti so zodpovednosťou?
Pozývame vás vypočuť si rozhovor so sociológom Janom Převrátilom o kultúrnej sociológii a o tom, ako sa dá účinne a zmysluplne prepájať poznanie sociálnej vedy s každodennou komunikáciou väčších aj menších značiek. Podujatia Choices podporuje Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis. Ďakujeme.
Jan Převrátil vyštudoval sociológiu na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Pracoval v médiách, výskumných a reklamných agentúrach. Okrem marketingu sa venuje najmä kultúrnej sociológii, sociológii spotreby a (re)produkcii identít. Spolu s manželkou Kristínou Převrátil Alexy pomáhajú značkám a tvoria agentúru The Parents.