
- Táto udalosť sa už uskutočnila.
59 Montessori: predsudky a skutočnosť

Ak dokážeme výchovou formovať sebavedomé, slobodne uvažujúce a tvorivé deti, vyrastú z nich sebavedomí, slobodne uvažujúci a tvoriví dospelí. Tí môžu meniť svet k lepšiemu. Z tejto zásadnej myšlienky Marie Montessori je dnes premyslená a praxou overená metóda. S pedagogičkou Alenou Balogovou, metodičkou Veronikou Ščepánkovou a Dodom Dobríkom, ktorého syn absolvoval v škôlke a škole Montessori vzdelávanie spolu 12 rokov a teraz študuje na Bilingválnom gymnáziu C. S. Lewisa, sme diskutovali o výchove a vzdelávaní.
Ako vieme pozorovať a podporovať prirodzený vývin našich detí? Prečo je jeho rešpektovanie pre deti také dôležité? Aký je obyčajný deň v Montessori triede? Akými situáciami si žiaci a žiačky uvedomia slobodu a zodpovednosť voči sebe, iným a svetu? Čo máme na mysli, ak hovoríme, že deti potrebujú bezpečný priestor? Ako Montessori chápe a podporuje dôstojnosť človeka? Je náročné byť Montessori pedagógom? Čo sa najčastejšie dospelí pýtajú rodičov detí v Montessori triede? Aké predsudky a obavy majú? Je vôbec táto pedagogika aktuálna? Má odpovede na súčasné potreby vzdelávania? Dajú sa jej princípy uplatniť v rodine a klasickej triede?